بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است—جنابی میفرمیاد- میبایست ازادی عقلانی وشعور درخود سامان دهیم- ایشان باید اول اثبات کند چنین خصوصیاتی را داریم وسپس اثبات کند که این خصوصیات از ماده تراوش میکند ولی هرگز به لثبات ان اقدام نمیکند چون کسی نتواسته است منبع انراز ماده اثبات کند واصولا عقل همان عقل مستقل اثبات میکند که مادی نیست- باز ایشان التفاطی ندارد وچگونه سامان دهد درحد یک شعار باقی میماند ویا عقل منطقی هم همین طور- درمورد عقل منطقی مستقل فرقی بین مومن وغیر مومن نیست- که اقایان سعیمیکنند که دران اختلاف وشبهه ایجاد کنند- ودانش اثباتی اقایان ضعفهای عقلانی زیادی دارد ه سرانجام درکنگره وین به- ا ن خاتمه دادند- ثابت کردن اگرعقل محض نباشد مرزهای بین علوم دقیقا مشخص نمیشود—تیوری با تجربه بیاد همانگ باشد کار عقل محض است- وگرنه به قطعیت ویقین نمیرسد انچان بسیار هم معتقدهستند عقل به قعطعیت نمیرسد ونسبی گرائی است ود در دین به یقین رسیده میشود- دلیل مسئله این است- که خداوند درعلومی که برای اثبات دین لازم است بستر مناسب بنام فطرت اماده کرده است ول دردیگرعلوم بیان میکند که اندکی را برای پیشرفت موجود است- مخصوصا درمسائل علوم انسانی که علوم انسانی غرب مداوم عقب نشنینی دارد- واساس ان ریاضایت احتمالی است ومداوم هم گیچ ومبهوت میشوند- مطالب وفعالیت ربوبی ومقدس علت ان همچنان حضرت ایت الله دکترشهیدمعزز حضرت اقای مرتضی مطهری رحمت الله علیه فرموده است- مقدس یعنی مطلبی که بینهایت یقیبنی است وبینهایت نورانی است تنها از ذات الهی برمی اید هیجا در دین تحمیلکردن معنا نمیدهد وانسان بصورت طبیعی به نتایج الهی میرسد با دلائل متقن هاز هرنوع دالئل دیگر قوی تراست خیلی عجیب است که میفرمایند که انسان بیادعقل خودرا مستقل وغنی وبدون کمک دیگران بداند وتصمبیم بگیرد پس چرا شما مطالب اقای کانترا میپذرید پس خودتان به نتایج عقل منطقی برسید پروش عقل از هر راهی امکان پذیر است وانسان محتاج دیگران برای تکامل عقل است وریشه عقل درانسان نهادینه شده است واین سئوال مطرح است چرا درحیوانات نیست گرچه خواستندتوجیه علمی غربی کنند ولی همه انها باطل شده است- وقتیکه باعقل طبیعی به شناخت مذهب میرسد انجا جبری وجودندارد بعضی حقایق دینی اثبات ان توسط واسطه فیض است که امام معصوم است وراه دیگیر وجودندارد جز اشراق شخصی – در تعقیب نماز صبح میفرمیاد – اجعل النور فی بصری والبصیرتـ فی دینی والیقین فی قلبی – والخلاص فی عملی – والسلامته فی نفسی والسعته فی رزقی والشکر لک ابدا ما ابقیتنی – معنا ان است- در چشمان من نور قرارده ودر درک علوم دینی من بصیرت عقلانی قرارده- ودرقلب من نسبت به علوم الهی یقین قرارده- ودرعملم اخلاص یعنی فقط برای خداوندمنان وطبق دستور الهی باشد ودربدن ومغز وروح من سلامت قرار بده- ورزوی من را وسعت بخش- وبه من سپاسگذاری- تا زمانی که زنده هستم الهام وتلقین کن- اولا اثبات این مطالب عقلی ممکن است وهرفردی خودتجربه شخصی دارد همانطور درمسائل مادی تجربه وجود دارد درمسائل معنوی هم تجربه وجود دارد ولی اثبات مادی نمیشود وخداوندمنان چنین قدرتی رادارذ ولی مانند دین اشعه خور شید ویاگرمای خورشیدنیست—دوم درباره اقای زم- اگر کسی یک فرد سپاهی معززرا ترور میکرد ایشان میفرمودند این ضد براندازی ما است؟؟ ایا درجنگ میگویند بایدما صحبانه بخوریم واستراحت بکینم به سنگرباییم تاجنگ اغاز شود- امام صادق علی السلام میفرمیاد هرکس از قول ما دروغ بگوید ملعون است ومورد عذاب واقع میشود وپیامبر اکرم صلواته اللهعلیه واله والسلم هرکس برمن درغ بندند جای خودرا دراتش قرار میدهد وقران میفرمیاد فتنه گر از کشنده بدتر است وهرجا انهارایافیتد بکشید-